Nowy Ford FOCUS

NOWY FORD FOCUS

Komfortowy, elegancki, zaawansowany technologicznie – taki jest nowy Ford Focus!

Praktyczne wzornictwo

Nowy Ford Focus zaskakuje sportowym nadwoziem i znakomicie wyposażonym wnętrzem. Samochód posiada m.in. nową kratę wlotu powietrza oraz wyprofilowane tylne światła. Wnętrze zachwyca jakością i perfekcyjnym stylem. Dbałość o nawet najdrobniejszy element to już stała cecha marki Ford.

Moc i wydajność

Silniki nowego Forda Focusa powstały w oparciu o najnowsze osiągnięcia techniczne, które pozawalają uzyskiwać nie tylko moc i wydajność, ale i także obniżają koszty eksploatacji i emisji spalin. Wśród dostępnych jednostek napędowych są zarówno silniki benzynowe EcoBoost, jak i wysokoprężne TDCi. Każdy z nowych silników wyróżnia się niezawodnością, wydajnością, niezwykłymi osiągami i technologiami oszczędzającymi paliwo. To, który z nich będzie sercem Twojego Forda Focus zależy od Ciebie. Wszystkie silniki spełniają wymogi europejskiej normy emisji Euro 6.


Wersja silnika, moc

Skrzynia biegów

Maks. moment obr. (Nm)

Norma emisi spalin

Emisja CO2* (g/km)

Średnie zużycie
paliwa* (l/100km)

0-100 km/h*(sek.)

Prędkość maks.* (km/h)

Silniki
benzynowe

1.6 Ti-VCT 85 KM

M5

141

Euro VI

136

5,9

14,9

170

1.6 Ti-VCT 105 KM

M5

150

Euro VI

136

5,9

12,3

180

1.6 Ti-VCT 125 KM

M5

159

Euro VI

136

5,9

10,9

190

PowerShift

159

Euro VI

146

6,3

11,7

193

1.0 EcoBoost 100 KM (z ASS)

M5

170

Euro VI

105

4,6

12,5

185

1.0 EcoBoost 125 KM (z ASS)

M6

170

Euro VI

108

4,7

11,0

193

1.5 EcoBoost 150 KM (z ASS)

M6

240

Euro VI

127

5,5

8,9

210

A6

240

Euro VI

b.d.

b.d.

b.d.

208

1.5 EcoBoost 182 KM (z ASS)

M6

240

Euro VI

127

5,5

8,6

222

A6

240

Euro VI

b.d.

b.d.

b.d.

220

Silniki
wysokoprężne

1.6 TDCi 95 KM

M6

230

Euro V

117

4,5

12,5

180

1.6 TDCi 115 KM

M6

270

Euro V

117

4,5

10,8

193

1.5 TDCi 95 KM (z ASS)

M6

250

Euro VI

98

3,8

12,0

180

1.5 TDCi ECOnetic 105 KM (z ASS)

M6

270

Euro VI

b.d.

b.d.

b.d.

187

1.5 TDCi 120 KM (z ASS)

M6

270

Euro VI

98

3,8

10,5

193

PowerShift

300

Euro VI

b.d.

b.d.

b.d.

191

2.0 TDCi 150 KM (z ASS)

M6

370

Euro VI

105

4,0

8,8

210

PowerShift

370

Euro VI

115

4,4

8,7

208


*Fabryczne dane testowe Forda. Podane wartości emisji CO2i zużycia paliwa zmierzone zostały zgodnie z wymaganiami technicznymi i wytycznymi Rozporządzenia europejskiego WE 715/2007 z późniejszymi zmianami WE 692/2008. Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2dotyczą wariantu pojazdu a nie konkretnego egzemplarza. Zastosowane pomiary mają na celu umożliwienie porównania powyższych parametrów w pojazdach różnego typu i różnych producentów. Wszystkie wartości pochodzą z testów, którymi poddawane były pojazdy o nadwoziu 5-cio drzwiowym, z podstawowym wyposażeniem, ze standardowymi obręczami kół i standardowym ogumieniem. Niestandardowe obręcze i opony mogą miec wpływ na poziom toksyczności spalin. Średnie zużycie paliwa (cykl mieszany): Wartość średnia z obu części testu, ważona proporcjonalnie do drogi przebytej w każdej z części testu.

Wszystkie silniki wysokoprężne wyposażone w filtr czastek stałych.
Ti-VCT - silnik benzynowy, EcoBoost - silnik benzynowy, turbodoładowany,TDCi - silnik wysokoprężny,ASS - system Auto Start Stop,M5 - 5-cio biegowa, manualna skrzynia biegów,M6 - 6-cio biegowa, manualna skrzynia biegów,A6 - 6-cio biegowa, automatyczna, hydrokinetyczna skrzynia biegów,PowerShift - 6-cio biegowa, automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegówb.d. - brak danych homologacyjnych w momencie publikacji niniejszego cennika.

Przyjemność z prowadzenia

Znakomite właściwości jezdne modelu Focus już dawno przeszły do legendy. Najnowsze udoskonalenia w Focusie ponownie nakreślają nową jakość podróżowania. W modelach z przekładną automatyczną wprowadzono tuż przy kierownicy łopatki do zmiany biegów, które zapewniają dodatkową przyjemność z jazdy. Maksymalne panowanie na zakrętach zapewnia system Torque Vectoring Control, który rozkłada moment obrotowy silnika pomiędzy przednie koła i dostosowuje ich pracę do nawierzchni oraz panujących na drogach warunków. Za tłumienie nierówności drogi odpowiada wielowahaczowe zawieszenie tylne Control Blade, a za mniejsze zużycie paliwa system Auto-Start-Stop. Nowy Ford Focus posiada także system Aktywnej Żaluzji Chłodnicy, który reguluje przepływ powietrza przez chłodnicę i komorę silnika, przez co poprawia się aerodynamika i zwiększa oszczędność zużycia paliwa o aż 0,8%. Z kolei na desce rozdzielczej umieszczono wskaźnik zmiany biegów sygnalizujący, kiedy powinno się zmienić bieg w celu uzyskania maksymalnej oszczędności paliwa.


Chcesz przetestować samochód?

Zamów jazdę próbną!

Skorzystaj z poniższego formularza w celu zamówienia jazdy próbnej. Oddzwonimy do Ciebie, pamiętaj tylko żeby podać poprawne dane kontaktowe.